Selamat Hari Natal


Damai Natal tidak akan berarti apa-apa tanpa adanya pengampunan. Begitu kata Romo yang memimpin misa Natal tadi. Dan pengampunan tidak cukup hanya dilambangkan dengan kata-kata, melainkan dengan sikap mengampuni. Sikap mengampuni artinya mau berdamai dengan orang yang melukai, dan situasi yang terjadi pada saat itu …

Semoga damai Natal selalu beserta kita ..

Stop Just Writing About Your Past and Start Writing Your Future!

“The history of free men is never written by chance, but by choice – their choice.” Dwight D. Eisenhower.

Many people spend a lot of time on their history. Some do it purposefully with such hobbies as journaling, while others simply write and rewrite their history over and over in their minds. Depending upon the way you go about this, this can be good or bad. If you are doing it so you can reflect back on your life, that’s good. If you are doing it so you can learn from your past, that’s good too. Unfortunately, many people do it simply as a subconscious act of running themselves into the ground over and over.

What you “write” in your mind is an act of mental discipline, just as what you write on a sheet of paper is a discipline. Keep that in mind.

So if this is true, that we can make a choice as to what we want to write, both literally and figuratively, we have an extraordinary opportunity!

Instead of going over and over our past, we can choose to write our future! Have you ever thought about writing your future before it even happens to you? Well now you can – and you will!

Here is a process that will let you determine and write your own future!

Choose to choose your own future. If you don’t make the decision to accept responsibility for your own future, then you are choosing to not write your future. You must choose to choose. Do you?

Determine what you want your future to be. Be specific.
What do you want to earn?
Where do you want to live?
What do you want to weigh?
What do you want to do for a living?
What do you want to do in your leisure time?
How much do you want to retire on?

If you don’t know the answers to these questions then you may as well not even begin to write your future. Take some time to answer them fully.

Get a good understanding of your strengths and weaknesses. If you are going to write your future, you will have to have a sober understanding of what you are good at and what you are not particularly good at. Maybe ask a good friend or your spouse to give you an honest appraisal of your strengths and weaknesses.

Focus on playing to your strengths while ever improving your weaknesses. Be sure that what you are doing is utilizing your strengths to their fullest. And you don’t want to forget your weaknesses, even while you are trying to stay away from them. Instead, set smaller goals for improvement in your areas of weakness while you set grand goals for the areas you are strongest in!

Get out a three pieces of paper. On the top of one, write, “One year from today I will…” On the next write, “”Three years from today I will…” On the last write, “Ten years from today I will…” Then begin to fill them out. Make commitments to yourself. As you write them, end each sentence with a transition to how you are going to do it. For example, you may write, “One year from today I will… Have $4800 in my saving account by saving $400 per month.”

Start putting only information into your mind that will benefit the fulfillment of the kind of life you are writing about. For example, if you have a hard time spending money rather than saving it, you should probably cancel all of the catalogs that come each day that entice you to spend. Instead, spend the time you would have spent thumbing through catalogs going through financial growth material instead.

Discipline yourself to spend your time in a manner that will help you get to your goals. For example, cut out five hours of television a week and spend that time on your goals instead. That would be a difference of 260 hours in the next year! Wow! What could you do with another 260 hours? Almost anything!

You do not have to be a paper cup blowing to and fro in the wind! You do not have to live at the whims of other people or circumstances. You CAN choose your future! You can write it out just the way you want it to happen! Yes, ups and downs will come but you will outlast them and eventually arrive at your destiny. Then, when you get to the end of your life, you will know how it all turns out because you will have been the author!

Get going – write your future!

by Chris Widener

source :

Perhaps he just wanted to encourage you

Two men, both seriously ill, occupied the same hospital room.

One man was allowed to sit up in his bed for an hour each afternoon to help drain the fluid from his lungs.

His bed was next to the room’s only window.

The other man had to spend all his time flat on his back.

The men talked for hours on end. They spoke of their wives and families, their homes, their jobs, their involvement in the military service, where they had been on vacation..

Every afternoon, when the man in the bed by the window could sit up, he would pass the time by describing to his roommate all the things he could see outside the window.

The man in the other bed began to live for those one hour periods where his world would be broadened and enlivened by all the activity and colour of the world outside.

The window overlooked a park with a lovely lake. Ducks and swans played on the water while children sailed their model boats. Young lovers
walked arm in arm amidst flowers of every colour and a fine view of the city skyline could be seen in the distance.

As the man by the window described all this in exquisite details, the man on the other side of the room would close his eyes and imagine this
picturesque scene.

One warm afternoon, the man by the window described a parade passing by.

Although the other man could not hear the band – he could see it in his mind’s eye as the gentleman by the window portrayed it with
descriptive words.

Days, weeks and months passed. One morning, the day nurse arrived to bring water for their baths only to find the lifeless body of the man by the window, who had died peacefully in his sleep.

She was saddened and called the hospital attendants to take the body away.

As soon as it seemed appropriate, the other man asked if he could be moved next to the window. The nurse was happy to make the switch, and after making sure he was comfortable, she left him alone.

Slowly, painfully, he propped himself up on one elbow to take his first look at the real world outside. He strained to slowly turn to look out the window besides the bed.

It faced a blank wall.

The man asked the nurse what could have compelled his deceased roommate who had described such wonderful things outside this window.

The nurse responded that the man was blind and could not even see the wall.

She said, ‘Perhaps he just wanted to encourage you.’


There is tremendous happiness in making others happy, despite our own situations. Shared grief is half the sorrow, but happiness when shared, is doubled. If you want to feel rich, just count all the things you have that money can’t buy.

‘Today is a gift, that is why it is called The Present .’

source : someone’s post on facebook

Bahagia itu pilihan

Seorang pria berumur 92 tahun yang memiliki selera tinggi, selalu percaya diri, bangga akan dirinya sendiri, selalu berpakaian rapi setiap harinya, dengan rambutnya putihnya yang selalu tertata rapi meskipun dia buta, masuk ke panti jompo hari ini. Istrinya yang berusia 70 tahun baru saja meninggal, dan mereka tidak pernah memiliki anak, sehingga dia harus masuk ke panti jompo.

Setelah menunggu dengan sabar selama beberapa jam di lobi, dia tersenyum manis saat seorang petugas memberitahukan bahwa kamarnya telah siap. Ketika dia berjalan mengikuti petunjuk jalan ke elevator, petugas itu menggambarkan keadaan kamarnya yang kecil. “Saya menyukainya !” katanya dengan antusias seperti seorang anak kecil yang baru saja mendapatkan hadiah seekor anjing dari orang tuanya.

“Pak, Anda belum melihat kamarnya, tahan dulu perkataan Anda.” kata si petugas. “Hal itu tidak ada hubungannya”, dia menjawab. “Kebahagiaan adalah sesuatu yang kita putuskan dari awal. Apakah aku akan menyukai kamarku atau tidak, tidak tergantung dari bagaimana perabotnya diatur, tetapi dari bagaimana aku mengatur pikiranku sendiri.”

“Aku sudah memutuskan untuk menyukai kamarku. Keputusan seperti itu jugalah yang kubuat setiap pagi setiap aku bangun dari tidurku. Untuk menyukai apapun yang Tuhan berikan padaku hari ini.”

“Aku punya sebuah pilihan, aku bisa saja menghabiskan waktuku di tempat tidur hanya untuk menyesali kesulitan-kesulitan yang terjadi padaku karena ada bagian tubuhku yang tidak berfungsi, atau aku bisa turun dari tempat tidur dan berterima kasih atas bagian-bagian lain tubuhku yang masih bisa berfungsi.”

“Setiap hari adalah hadiah, meski aku tidak bisa melihat, tapi aku masih bisa memusatkan perhatianku pada hari yang baru, dan pada semua kenangan indah dan membahagiakan yang pernah kualami dan kusimpan. Hanya untuk kali ini dalam hidupku, umur yang sudah tua adalah seperti simpanan di bank, dan aku akan menikmati dari yang telah aku simpan selama ini.”

“Jadi nasehatku untukmu adalah untuk menyimpan sebanyak-banyaknya kebahagiaan di bank kenangan kita, dan berterima kasihlah pada orang- orang yang telah mengisi bank kenanganmu.”

Ingatlah 5 aturan sederhana untuk menjadi bahagia:
1. Bebaskan hatimu dari rasa benci
2. Bebaskan pikiranmu dari segala kekuatiran
3. Hiduplah dengan sederhana
4. Memberi lebih banyak (give more)
5. Jangan terlalu banyak berharap (expect less)

Enjoy your day ..

Sumber : ngga inget darimana dapet cerita ini. mungkin dari salah satu posting di facebook. many thanks to whoever wrote it ..:)

Jambal tidak selalu Ikan Asin

Cuaca hari ini bener-bener sahabat kasur dan bantal. Jam 8 pagi dan di karawaci masih berkabut cukup tebal. Hampir 4 tahun disini belum pernah-pernahnya cuaca berkabut seperti ini.

Tidak mau terlena dengan cuaca, saya dengan sangat isengnya memutuskan untuk jalan-jalan motret yang dekat-dekat Jakarta aja. Kebetulan sudah lama penasaran pengen lihat Bendungan Walahar yang terkenal dengan Pepes Jambal warung H. Ridha nya.

Ternyata ngga susah untuk sampe disini. Dengan mobil menuju arah Bandung lewat tol cikampek, keluar di exit Karawang Timur. Dari pintu tol lurus aja sampe lampu merah, dan belok ke kanan. Kurang lebih 2-3km dari lampu merah, ada Indomart di sisi kanan jalan. Belok kanan di jalan yg sesudah Indomart tadi. Kalau anda teliti ada plang menuju Warung H. Dirja yg cukup kecil dan sangat tidak menarik perhatian 😀

Ikutin jalannya, sampai di jalan sempit dan dua arah yang semakin sempit karena pedagang kaki lima di kiri kanannya. Dari sini sudah kelihatan bangunan bendungan Walaharnya.

Untuk sampe di warung, mobip harus melintas jalan sempit di bangunan bendungan yang hanya cukup untuk satu mobil dan motor. Anggap aja ujian sebelum makan ya ..

Rasa makanannya sesuai dengan nama besarnya. Bumbu pepes nya nendang banget ! Yang ngga doyan pepes ada pilihan lain seperti ayam goreng dan ikan bakar. Tapi kalo buat menu itu aja, ngapain jauh-jauh ke Karawang ya ?


Proses masaknya juga ternyata lumayan epic. Masing-masing bungkusan dipanggang selama kurang lebih satu jam dengan panggangan tradisional menggunakan kayu bakar. Nampaknya ini salah satu rahasia aroma makanannya yang sangat mengundang.


Setelah makan, yang iseng beretualang bisa main sambil lihat-lihat bangunan bendungan Walahar. Hati-hati karena ini sebenarnya bukan obyek wisata yg bisa dengan bebas didatangi pengunjung. Walaupun air sedang surut, tetap beresiko fatal jika anda tidak waspada.


Sayangnya cuaca kurang bersahabat. Saya harus buru-buru pulang karena hujan yang tiba-tiba mengguyur. Tapi tidak mengapa, rasa penasaran terobati, dan perutpun kenyang ..

Kopi Kucing

A story that made me ROFL. It made my day. Thanks to Arman who shared this. Btw I’m not Javanese and probably so are you. In that case you will need to rely on your gut feeling then .. :) enjoy !


Kopi Kucing

Slamet mertamu nang omahe Faisol disuguhi kopi. Jarene kopine enak tenan, soale Faisol ngelem kopi sing disuguhno. Slamet akhire nyruput kopi soale penasaran rasane.

Slamet: “Iki kopi opo tho, kok rasane rodo kecut?”

Faisol : “Iku kopi istimewa, meh podo karo kopi luwak sing larang iku.”

Slamet : “Woo ngono tho, kopi opo jenenge?”

Faisol: “Kopi kucing, aku gawe dewe…”

Slamet : “Opo iyo kok jenenge kopi kucing?”

Faisol : “Soale diolah lewat kucing, kopi luwak kopine dipangan luwak ndisik sakdurunge diolah, kopi kucing iki dipangan kucing sakdurunge diolah dadi kopi bubuk.
Aku terinspirasi karo kopi luwak, cuma ben gampang aku gawe kucing ae.”

Slamet : “Kucing doyan kopi to, Sol?”

Faisol : “Sakjane yow ora, kopine tak gerus rodo kasar, trus tak campur ikan asin, mari ngono tak pakakno kucing.”

Slamet wetenge wis mulai rodo mules,

Slamet : “Terus piye prosese Sol?”

Faisol : “Kopine kan metu bareng taek kucing, gerusan kopine disaring, dikumbah terus dipepe sampek garing, terus digiling maneh sampek halus. Lha iki kebetulan awakmu sing pertama nyubak kopi kucing, wong yo durung onok sing tak suguhi kopi kucing iki, aku dewe arep nyoba kok yo gak kolu… Yo opo Met, rasane?”

Slamet: “Azzu…. Azuuuuu tenaaann…. kowe Azzuuu …!!! Iki duduk kopi kucing, Sol, tapi nek iki yo taek kucing jenenge!”

It’s all in the mind

Selama weekend yang baru lewat saya melakukan hal yang cukup gila dan tidak pernah terpikirkan sebelumnya. Mendaki gunung Papandayan di daerah Garut, Jawa Barat. Betul akhir-akhir ini Garut namanya sering disebut akibat perilaku bupatinya yang nyeleneh. Tapi selain dodol, ternyata garut punya banyak tempat wisata yang menarik. Gunung Papandayan ini salah satunya. Bukan jenis wisata yang bisa dinikmati bersama keluarga, tapi pemandangan baru untuk orang-orang yang hidupnya 98% dihabiskan di kota. But I’m not gonna talk about those ..

Continue reading It’s all in the mind